• Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
hegyi.jpg
ejszaka.jpg
kanyargos.jpg
alagut.jpg
zsufolt.jpg
previous arrow
next arrow

A Csornától Sopronig tartó szakasz egy évvel ezelőtti átadásával megtörtént a megyei jogú város bekötése a hazai gyorsforgalmi úthálózatba. Nyárra Balfig, most pedig Fertőrákos csomópontig készült el a települést északról elkerülő négysávos út. A Győrtől az osztrák határig vezető összeköttetésből így már csak a kevesebb mint négy kilométeres befejező szakasz megépítésén dolgozik a kivitelező.

 

 

A projekt leghosszabb, a Csorna elkerülő végétől a Sopron-kelet csomópontig tartó, 51 kilométeres szakaszának kivitelezése 2018 tavaszán indult. Ezt közel háromévnyi munka után, tavaly év végén vehették birtokba a közlekedők. Közben párhuzamosan haladtak a munkák a Sopron-kelet – Fertőrákos csomópont (8527 j. út) közötti szakaszon is.

Az M85 Sopron-kelet – Fertőrákos csomópontok közötti rész 6,4 kilométeréből 2,5 kilométert, a Balf csomópontig tartó szakaszt idén nyár elején birtokba vehették az autósok. Most pedig az M85 építése eljutott a Fertőrákos csomópontig, valamint ehhez kapcsolódóan elkészült a Pozsonyi út új nyomvonalra helyezése is.

A ma átadott fejlesztés során elkészült a 3,9 kilométer hosszú, 2×2 sávos szalagkorláttal elválasztott autóúti szakasz és a Fertőrákos csomópont. A város belterületén áthaladó 84-es számú főút tehermentesítése szempontjából meghatározó kiegészítő projektelem keretében a Fertőrákos csomópontból indulva a 8527. j. út (Pozsonyi út) burkolatfelújítása valósult meg 1,1 km hosszon a Mély út csatlakozásáig.

Innen egy 840 méteres új nyomvonalú szakaszt építettünk ki a Mély út nyomvonalához igazodva (a forgalomba helyezés után ez a szakasz a 8527. sz. országos közútként fog szerepelni), amely megkerüli a Szent Mihály temetőt, és becsatlakozik a 84. sz. főútba.

Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter kiemelte: „A kormány korábban sosem látott nagyságrendű fejlesztéseket hajt végre a hazai közúthálózaton. 2010 után adtuk és adjuk át az M85 összes szakaszát. A monstre fejlesztéssorozatban mintegy 138 kilométer hosszú autóút épül az M1-től Sopron érintésével az országhatárig összesen közel 300 milliárd forintból. A most forgalomba helyezett szakaszt az eredetileg jövő tavaszi befejezési határidő előtt hónapokkal birtokba vehetik a közlekedők.”

Barcza Attila, a térség országgyűlési képviselője elmondta: “Egy éve adtuk át az M85 Sopronig tartó szakaszát. Júniusban eljutottunk Balfig. Ma pedig itt állunk a Fertőrákos csomópontig tartó résznél, ezzel a város és a térség legnagyobb fejlesztése valósul meg. Bátran mondhatjuk, hogy ez az út Sopron jövőjére vezet. Gyorsabb és biztonságosabb közlekedést tesz lehetővé és gazdaságfejlesztő hatása is lesz.”

Farkas Ciprián, Sopron Megyei Jogú Város polgármestere hangsúlyozta: “2015 márciusában Orbán Viktor itt írta alá az első Modern Városok Programja szerződést. Azóta számos eredményről számolhatunk be Sopront érintően. A közlekedési infrastruktúrafejlesztés nagy betűkkel van a zászlónkra írva. Ennek része az M85 autóút építése is. Sopron soha nem látott fejlődési pályán van.”

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az M85 folytatásával kapcsolatban kiemelte: “Folyamatban van az M85 autóút Fertőrákos csomópont – Sopron országhatár szakasz építése is a meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron Ény-i elkerülő úttal. A Bécsi dombi alagút építési munkái jól haladnak, a bal járat fejtése már meghaladta az alagútszelvény szerinti 500 métert, a jobb járat pedig elérte a 220 métert. Az útépítés tekintetében a földmunka a végéhez közeledik, folyamatos a műtárgyak és vízépítési munkák kivitelezése is. A szakaszon a gépjármű forgalom, a szükséges üzempróbák és hatósági eljárások lefolytatását követően várhatóan 2024-ben indulhat meg.”

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg. A terveket az Utiber Kft. készítette, a kivitelezést a DS konzorcium végezte, nettó 20,4 Mrd Forint hazai költségvetési forrásból.

(NIF)


Please publish modules in offcanvas position.